Previous Page  2-3 / 124 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 2-3 / 124 Next Page
Page Background

ECKHARD WEFING

Geschäftsführer

MANFRED WIPPERMANN

Geschäftsführer

MARC HOGREBE

Geschäftsführer

Qualität setzt sich durch.

An dieser Stelle möchten wir zunächst einmal Danke sagen. Danke

für das Vertrauen, das uns so viele Küchenfreunde entgegengebracht

haben. Wir sind stolz darauf, dass Nolte Küchen zum zweiten Mal in

Folge zu Deutschlands beliebtester Küchenmarke gekürt wurde.

Das ergab eine Kundenbefragung im März 2017, bei der wir wieder

einmal die Spitze belegen konnten. Auch beim „Rat für Formgebung“

konnten wir in Sachen Design punkten. Und dass wir das Gütezeichen

der „Deutschen Gütegemeinschaft Möbel“ tragen bestätigt unsere

kompromisslose Qualitäts-Orientierung.

Auf diesem schönen Erfolg ruhen wir uns jedoch nicht aus:

stattdessen überraschen wir Sie auch weiterhin mit vielen innovativen

und nicht nur optisch beeindruckenden Küchenlösungen. Damit Ihre

ganz persönlichen Küchen-Träume wahr werden.

In diesem Journal finden Sie viele Anregungen. Für Küchen, die Sie

jederzeit so kombinieren können, dass sie perfekt zu ihrer Raumgröße,

zu Ihrem Budget und zu ihrem individuellen Wohnstil passen. Lassen

Sie sich inspirieren: Für Ihr Leben in Ihrer Küche!

Design und Funktionalität

als Zufriedenheitsgaranten.

Geprüfte Qualität, garantierte

Sicherheit und gesundes Wohnen.

Managing Director

Managing Director

Managing Director

Design and functionality as

guarantees for satisfaction.

Tested quality, guaranteed

safety and healthy living.

Quality speaks for itself.

At this point, we would first like to say thank you. Thank you for the

trust so many kitchen fans have shown us. We are proud that Nolte

Küchen has been chosen as Germany's favourite kitchen brand for

the second time in succession.

This was the result of a customer survey conducted in March 2017 in

which we once again came out at the very top. We also scored on

the design front with the German Design Council. And the fact that

we hold the mark of quality from the "German Quality Assurance

Association" confirms our uncompromising focus on quality.

But this fantastic success doesn't mean we are going to rest on our

laurels: instead, we will continue to surprise you with lots of innovative

kitchen solutions that not only impress in looks. To make your very

own personal kitchen dreams come true.

In this journal you'll find plenty of ideas and suggestions. For kitchens

you can combine at any time, perfectly matching the size of your

room, your budget and personal living style. Be inspired: for living in

your kitchen!

2

INHALT |

Mission-Statement

4

Einstieg | Moderne Küchen

6

FERRO | SOFT LACK

8

METAL | LUX

12

Original vs. Reproduktion

14

FERRO | NOVA LACK

16

PORTLAND | CORONA

18

MatrixArt 900 | Design

20

PORTLAND l LEGNO l NOVA LACK 22, 24

FLAIR | FERRO

26

STONE l FEEL

28

STONE l Steineiche

30

TIMBER | FEEL

32

MANHATTAN | FEEL

34

STONE l ARTWOOD

36

FEEL l ARTWOOD

38

ARTWOOD l SOFTLACK

40

NAPPA

42, 44

NAPPA l NATURE

46

INTEGRA l SOFT LACK

48, 50

LUX

52

Matrix900

54

Farbe | Das Mattlack-Konzept

56

SOFT LACK AVOCADO

58

CARISMA LACK

62, 64, 66

SOFT LACK

68, 70

SIGMA LACK

72

ALPHA LACK

74

GLAS TEC PLUS WEISS

76, 78

Licht ist Stimmung

80

SOFT LACK l LEGNO

82

NOVA LACK l NATURE

84, 86, 88

LEGNO l NOVA LACK

90

Einstieg Landhaus-Küche

92

FRAME LACK

94

WINDSOR LACK

96, 98

Mit Ideen Raum schaffen

100, 102

Perfekte Arbeitsabläufe

104

Kochfeld

106

Spülen und Mülltrennung

108

Gekühlt, frisch und haltbar

110

Ergonomie

112

Eine Frage der Organisation

114

Innenorganisation

118

Innendekor

120

Qualität und Umwelt

122

Gateway | Modern kitchens

Genuine vs. reproduction

Colour | The mat lacquer concept

Lighting is mood and atmosphere

Gateway to the country-style kitchen

Ideas for creating space

Perfect workflows

Hob

Dishwashing and waste separation

Chilled, fresh and non-perishable

Ergonomics

A matter of organisation

Interior organisation

Interior decor

Quality and the environment

CONTENT

3